Etujen valvonta

Yhdistyksen ja senioriliiton tärkeä tehtävä on eläkeikaisten ihmisten etujen valvonta. Viemme eteenpäin jäseniltä tulleita kannanottoja ja ehdotuksia.

Paikallisesti Lempäälän kunnassa yhdistyksemme edustaja Lempäälän Seniorineuvostossa  https://www.lempaala.fi/lempaala-tietoa/organisaatio/luottamuselimet/vaikuttamistoimielimet/seniorineuvosto on Kirsti Isotalo. Voita ottaa yhteyttä myös yhdistyksemme toimijoihin.

Pirkanmaan hyvinvointialueella etujamme ajaa painokkaasti senioripiiri. Senioripiiri on myös jäsenenä Pirkanmaan eläkeläisjärjestöjen yhteisessä neuvottelukunnassa PEETUssa. PEETUlla on edustajia hyvinvointialueen vanhusneuvostossa. PEETUlla on myös suora yhteys alueen kansanedustajiin heidän kassa pidettävissä keskustelutilaisuuksissa. LIsää: https://pirkanmaa.senioripiiri.fi/peetu/

Valtakunnallisesti  kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on yksi kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.  http://www.eetury.fi/eetun_tunnus/etusivu/